[ Pobierz całość w formacie PDF ]
znaczenia osobowości we wszystkich dziedzinach ludzkiego życia i zastąpienia jej przez
masy jednostek. W polityce wyrazem tego jest forma parlamentarna rządów, która wyrządza
tyle krzywdy: od najmniej szych rad parafialnych do siły sterującej całą Rzeszą.
Marksizm nigdy nie był zdolny położyć fundament pod kulturę lub wytworzyć
ekonomiczny system, a ponadto nigdy rzeczywiście nie był w opozycji pozwalającej
przetrwać istniejącemu systemowi zgodnie z jego własnymi zasadami. Po krótkim okresie
czasu został zmuszony do odwrotu i przyznania słuszności teorii znaczenia osobowości;
nawet w jego własnej organizacji nie może zaprzeczyć tej zasadzie.
Narodowa teoria świata musi przeto być całkowicie odróżniana od teorii
marksistowskiej; musi ona wierzyć ślepo rasie, a także uznawać znaczenie osobowości i
uczynić je filarami podtrzymującymi całą jej budowlę. Są to jej podstawowe czynniki
pojmowania świata. Narodowe państwo musi pracować niestrudzenie nad uwolnieniem
całego rządu, szczególnie najwyższego, to znaczy politycznego kierownictwa od zasady
sterowania przez większość, to jest od tłumu, tak aby zabezpieczyć niekwestionowaną
władzę jednostki.
Najlepszą formą państwa i konstytucji jest ta, która z wrodzoną pewnością ręki
podnosi najlepsze umysły społeczeństwa na pozycje kierownictwa i dominacji. To nie
większość będzie podejmować decyzje, ale zwykłe gremium składające się z
odpowiedzialnych osób i słowo "rada" wróci do swego dawnego znaczenia. Każdy będzie
mógł mieć doradców, ale decyzje będą podejmowane przez jednego człowieka.
Narodowe państwo nie ucierpi z tego powodu, że ludzie, którym wykształcenie i
stanowisko nie dało specjalnej wiedzy, będą zapraszani, aby doradzać lub oceniać tematy
szczególnej natury, na przykład ekonomiczne. Dlatego państwo podzieli swoje
reprezentatywne ciało na mniejsze części, na przykład na polityczne komitety włącznie z
komitetami reprezentującymi zawody i handel.
Aby uzyskać korzystną współpracę między tymi dwoma instytucjami, ponad nimi
funkcjonował będzie trwale wybrany senat. Ale ani senat, ani izba nie będą miały mocy
podejmowania decyzji; są one powołane do pracy, a nie do podejmowania decyzji.
Indywidualni członkowie mogą doradzać, lecz nigdy decydować. Jest to na razie przywilej
zastrzeżony dla odpowiedzialnego prezydenta.
Co się tyczy możliwości wprowadzania naszej wiedzy w praktykę, mogę przypomnieć
moim czytelnikom, że ::: parlamentarna zasada podejmowania decyzji większością głosów
nie zawsze rządziła ludzką rasą, wprost przeciwnie - pojawiała się ona tylko podczas krótkich
okresów historii, a te były zawsze okresami upadku narodów i państw.
W każdym razie niech nikt sobie nie wyobraża, że powyższe czysto teoretyczne
środki spowodują taką zmianę; rozumując logicznie nie może ona cofnąć się przed
konstytucją państwa i całym ustawodawstwem i oczywiście całe życie obywatela powinno
być nią przesycone. Taka rewolucja zdarzy się, a może się zdarzyć tylko przy pomocy ruchu
powstałego w duchu tej idei i dlatego uznawanego za ojca nadchodzącego państwa.
W ten sposób narodowosocjalistyczny ruch musi dzisiaj sam identyfikować się z tą
ideą i stosować ją w praktyce swojej własnej organizacji, tak aby nie tylko był zdolny
skierować państwo na właściwą drogę, ale aby miał również doskonały materiał, gotowy do
objęcia funkcji państwowych.
ROZDZIAA V
Zwiatopogląd a organizacja
Narodowe państwo, którego ogólny obraz próbowałem nakreślić, nie powstanie przez
zwykłą znajomość potrzeb państwa. Nie wystarczy wiedzieć, jak powinno wyglądać takie
państwo. Problem jego narodzin jest daleko trudniejszy. My nie możemy czekać, aż obecne
partie, które czerpią korzyści z aktualnego kształtu państwa, zmienią swoje nastawienie z
własnej inicjatywy. Nie jest to możliwie, ponieważ ich prawdziwymi przywódcami są %7łydzi, i
tylko %7łydzi.
%7łyd prześladuje swój obiekt nieprzerwanie swoim postępowaniem, w przeciwieństwie
do niemieckiej burżuazji i proletariuszy, którzy zsuwają się ku zagładzie, zawdzięczając to
głównie własnej indolencji, głupocie i bojazliwości. %7łyd jest świadomy swego końcowego
celu. Partia prowadzona przez niego nie ma innego wyboru, jak tylko walczyć o jego interesy
i nie ma .nic wspólnego z charakterem narodów aryjskich.
Dlatego, jeżeli mamy zrobić zamach, aby urzeczywistnić ideał narodowego państwa,
musimy zignorować siły kontrolujące teraz życie publiczne i szukać innej siły
zdeterminowanej i zdolnej do podjęcia walki o ten ideał. Ponieważ walka jest przed nami,
naszym pierwszym zadaniem nie jest stworzenie nowej koncepcji państwa, ale zniszczenie
obecnej, żydowskiej koncepcji. Pierwszą bronią nowej doktryny, zawierającej nowe i wielkie
zasady, chociaż wielu jednostkom może się to nie podobać, musi być sondaż ostrego
krytycyzmu. Marksizm posiadał cel i obawiał się konstruktywnej ambicji (nawet jeżeli jest to
tylko wytwór despotyzmu żydowskiej, światowej finansjery), mimo to poddawał się sam [ Pobierz całość w formacie PDF ]
zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl aikidobyd.xlx.pl
znaczenia osobowości we wszystkich dziedzinach ludzkiego życia i zastąpienia jej przez
masy jednostek. W polityce wyrazem tego jest forma parlamentarna rządów, która wyrządza
tyle krzywdy: od najmniej szych rad parafialnych do siły sterującej całą Rzeszą.
Marksizm nigdy nie był zdolny położyć fundament pod kulturę lub wytworzyć
ekonomiczny system, a ponadto nigdy rzeczywiście nie był w opozycji pozwalającej
przetrwać istniejącemu systemowi zgodnie z jego własnymi zasadami. Po krótkim okresie
czasu został zmuszony do odwrotu i przyznania słuszności teorii znaczenia osobowości;
nawet w jego własnej organizacji nie może zaprzeczyć tej zasadzie.
Narodowa teoria świata musi przeto być całkowicie odróżniana od teorii
marksistowskiej; musi ona wierzyć ślepo rasie, a także uznawać znaczenie osobowości i
uczynić je filarami podtrzymującymi całą jej budowlę. Są to jej podstawowe czynniki
pojmowania świata. Narodowe państwo musi pracować niestrudzenie nad uwolnieniem
całego rządu, szczególnie najwyższego, to znaczy politycznego kierownictwa od zasady
sterowania przez większość, to jest od tłumu, tak aby zabezpieczyć niekwestionowaną
władzę jednostki.
Najlepszą formą państwa i konstytucji jest ta, która z wrodzoną pewnością ręki
podnosi najlepsze umysły społeczeństwa na pozycje kierownictwa i dominacji. To nie
większość będzie podejmować decyzje, ale zwykłe gremium składające się z
odpowiedzialnych osób i słowo "rada" wróci do swego dawnego znaczenia. Każdy będzie
mógł mieć doradców, ale decyzje będą podejmowane przez jednego człowieka.
Narodowe państwo nie ucierpi z tego powodu, że ludzie, którym wykształcenie i
stanowisko nie dało specjalnej wiedzy, będą zapraszani, aby doradzać lub oceniać tematy
szczególnej natury, na przykład ekonomiczne. Dlatego państwo podzieli swoje
reprezentatywne ciało na mniejsze części, na przykład na polityczne komitety włącznie z
komitetami reprezentującymi zawody i handel.
Aby uzyskać korzystną współpracę między tymi dwoma instytucjami, ponad nimi
funkcjonował będzie trwale wybrany senat. Ale ani senat, ani izba nie będą miały mocy
podejmowania decyzji; są one powołane do pracy, a nie do podejmowania decyzji.
Indywidualni członkowie mogą doradzać, lecz nigdy decydować. Jest to na razie przywilej
zastrzeżony dla odpowiedzialnego prezydenta.
Co się tyczy możliwości wprowadzania naszej wiedzy w praktykę, mogę przypomnieć
moim czytelnikom, że ::: parlamentarna zasada podejmowania decyzji większością głosów
nie zawsze rządziła ludzką rasą, wprost przeciwnie - pojawiała się ona tylko podczas krótkich
okresów historii, a te były zawsze okresami upadku narodów i państw.
W każdym razie niech nikt sobie nie wyobraża, że powyższe czysto teoretyczne
środki spowodują taką zmianę; rozumując logicznie nie może ona cofnąć się przed
konstytucją państwa i całym ustawodawstwem i oczywiście całe życie obywatela powinno
być nią przesycone. Taka rewolucja zdarzy się, a może się zdarzyć tylko przy pomocy ruchu
powstałego w duchu tej idei i dlatego uznawanego za ojca nadchodzącego państwa.
W ten sposób narodowosocjalistyczny ruch musi dzisiaj sam identyfikować się z tą
ideą i stosować ją w praktyce swojej własnej organizacji, tak aby nie tylko był zdolny
skierować państwo na właściwą drogę, ale aby miał również doskonały materiał, gotowy do
objęcia funkcji państwowych.
ROZDZIAA V
Zwiatopogląd a organizacja
Narodowe państwo, którego ogólny obraz próbowałem nakreślić, nie powstanie przez
zwykłą znajomość potrzeb państwa. Nie wystarczy wiedzieć, jak powinno wyglądać takie
państwo. Problem jego narodzin jest daleko trudniejszy. My nie możemy czekać, aż obecne
partie, które czerpią korzyści z aktualnego kształtu państwa, zmienią swoje nastawienie z
własnej inicjatywy. Nie jest to możliwie, ponieważ ich prawdziwymi przywódcami są %7łydzi, i
tylko %7łydzi.
%7łyd prześladuje swój obiekt nieprzerwanie swoim postępowaniem, w przeciwieństwie
do niemieckiej burżuazji i proletariuszy, którzy zsuwają się ku zagładzie, zawdzięczając to
głównie własnej indolencji, głupocie i bojazliwości. %7łyd jest świadomy swego końcowego
celu. Partia prowadzona przez niego nie ma innego wyboru, jak tylko walczyć o jego interesy
i nie ma .nic wspólnego z charakterem narodów aryjskich.
Dlatego, jeżeli mamy zrobić zamach, aby urzeczywistnić ideał narodowego państwa,
musimy zignorować siły kontrolujące teraz życie publiczne i szukać innej siły
zdeterminowanej i zdolnej do podjęcia walki o ten ideał. Ponieważ walka jest przed nami,
naszym pierwszym zadaniem nie jest stworzenie nowej koncepcji państwa, ale zniszczenie
obecnej, żydowskiej koncepcji. Pierwszą bronią nowej doktryny, zawierającej nowe i wielkie
zasady, chociaż wielu jednostkom może się to nie podobać, musi być sondaż ostrego
krytycyzmu. Marksizm posiadał cel i obawiał się konstruktywnej ambicji (nawet jeżeli jest to
tylko wytwór despotyzmu żydowskiej, światowej finansjery), mimo to poddawał się sam [ Pobierz całość w formacie PDF ]